برای نخستین بار تعداد وحوش منطقه حفاظت شده درونه به بیش از 110 رأس رسید

 

 

رئیس حفاظت محیط زیست بردسکن از نتایج سرشماری پستانداران شاخص منطقه حفاظت شده درونه دراین شهرستان سخن گفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، کوروش گشایشی اظهار داشت این سرشماری به مدت 8 روز و در 9 گروه انجام شد که طی آن 103 رأس کل و بز وحشی و 8 راس قوچ و میش وحشی مشاهده شد.
وی همچنین از شناسایی و مشاهده ماکروفسیل های نرم تنان یک کفه ای و دوکفه ای در قلل کوههای موسوم به سرنخواب طی این برنامه توسط کارشناسان خبر داد و افزود این نخستین بار است که آمار سرشماری جمعیت وحوش منطقه حفاظت شده درونه سه رقمی شده که نشان از اهتمام و کوشش محیط بانان منطقه حفاظت شده درونه در اجرای امورمدیریت و بهره برداری پایدار از مناطق است.
وی دراین خصوص به ورود محیط بانان به موضوع شناسایی چشمه ها،ساخت حوض انبار و آبشخورها بر روی چشمه ها، آبرسانی به حوض انبارها و جوامع محلی هدف، گشت و کنترل و پایش منطقه و آموزش و فرهنگ سازی زیست محیطی جوامع محلی اشاره کرد و درادامه خاطر نشان ساخت آموزش زیست محیطی تمامی مدارس پیرامون منطقه حفاظت شده درونه و روستاهای پیرامون این منطقه و نیز برگزاری کارگاه آموزشی عشایر روستای درونه،تعامل با آنغوزه چینان منطقه و... در بهبود وضعیت تنوع زیستی و افزایش تعداد وحوش بسیار موثر بوده است.   
http://rko.doe.ir

برچسب‌ها: روستای درونه, گسل, آبشار, یوز پلنگ, شکار ممنوع


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: آبشار , گسل , شکار ممنوع , روستای درونه , قلعه دختر ,

تاريخ : پنج شنبه 17 بهمن 1392 | 18:26 | نویسنده : عباس سمیعی |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.